ring oss repaircare 010-122 17 49
Frågor och svar Här har vi samlat vanliga frågor och svar
Är ni Apple-auktoriserade?

Repaircare är ett alternativ till Apple och dess underleverantörer. Vi är en expresservice som använder sig av högsta möjliga kvalitet och som är kvalitetskontrollerade.

Vad har ni för kvalitet på era skärmar?

På Repaircare använder vi oss endast av delar vi själva litar på. Original i de fallen det går och så nära original som möjligt i andra fall.


Apple:
Till iPhone använder vi oss av “refurbade” skärmar. Detta innebär att man tar en skärm med sprucket glas, värmer av detta och limmar på ett nytt glas. Detta sker inte hos oss utan i fabrik som är experter på detta.

Resultatet av denna process är att vi får en prisvärd skärm som är så nära originalet som möjligt, glaset kan skilja sig något i tjocklek men i övrigt håller det samma kvalitet. Vi lämnar alltid 365 dagars garanti på våra skärmbyten.


Samsung & Huawei: 
Från dessa leverantörer köper vi originaldelar från betrodda leverantörer i Europa och Sverige. Skärmarna är original och resultatet blir en mycket lyckad reparation. Även här lämnar vi 365 dagars garanti på reparationen.

Andra reparatörer har flera kvalitéer, varför har inte ni det?

Vi tycker att det krånglar till det för kunderna, nästan alltid är de billigare skärmarna av riktigt usel kvalitet och vi vill därför inte arbeta med dessa. Ofta är de väldigt känsliga, har dålig touch och dålig färgåtergivning.

 

Därför använder vi endast skärmar vi testat ordentligt som håller hög kvalitet, så snarlik original man kan. Läs mer om vilken typ av skärmar vi har i avsnittet “Vad har ni för kvalitet på era skärmar”.

Bryter jag garantin när jag reparerar min iPhone?

Enligt konsumentköpslagen ska inte garantin påverkas, men Apple brukar tyvärr inte se det på samma sett. Oftast är din telefon ändå över ett år, och med en sprucken skärm så täcks inte garantin (även om det skulle vara något annat fel). Då Apple anser att det är handhavandefel när man tappar telefonen.

 

Kort svar, den bryts men du har mest troligt inte någon garanti innan reparationen heller.

 

Vad täcker er garanti på reparationer?

Vår garanti gäller i ett år och täcker eventuella skador på reservdelen vi har bytt ut som inte är orsakade av dig samt om vi som reparatörer skulle skada något annat under reparationen.

 

Garantin täcker alltså inte eventuella sprickor eller liknande om du tappat telefonen, men om tex touch lägger av utan att du tappat telefonen så täcks det.

Läs mer om vår garanti

Vad täcker er garanti på pre-owneds?

Vår garanti gäller i ett år och täcker eventuella skador på enheten som inte är orsakade av dig.

Garantin täcker alltså inte eventuella sprickor eller liknande om du tappat telefonen, men om tex touch eller andra funktioner lägger av utan att du tappat telefonen så täcks det.

Läs mer om vår garanti

Behöver ni min pinkod för reparation

Det är upp till dig om du vill lämna ifrån dig din pinkod, men beroende på reparation kan det vara nödvändigt att antigen lämna ut pinkod eller återställa telefonen då vi behöver testa funktionerna i telefonen.

Har du andra frågor?